Tillbaka

Hantera medlemmar

Lägg till användare till en grupp

1. Klicka på Grupper i menyn

2. Klicka på siffran i kolumnen Medlemmar för den grupp du vill lägga till användare till.

3. Sidan med medlemmar är uppdelad i 2 tabeller. Högst upp listas de användare som redan hör till gruppen, under listas övriga användare i din skola.

4. Leta rätt på den användare du vill lägga till i gruppen och klicka på plusset (+) längst till vänster i tabellen.

Ta bort användare från en grupp

1. Klicka på Grupper i menyn

2. Klicka på siffran i kolumnen Medlemmar för den grupp du vill lägga till användare till.

3. Sidan med medlemmar är uppdelad i 2 tabeller. Högst upp listas de användare som redan hör till gruppen, under listas övriga användare i din skola.

4. Leta rätt på den användare du vill ta bort från gruppen (den övre tabellen på sidan) och klicka på minuset (-) längst till vänster i tabellen.